05 stycznia 2013

Tooi Sekai

"Tooi Sekai" to historia dwóch kochających się osób. Aby być razem, bohaterowie wybierają się w podróż. Anime jest czarno-białe, a obraz często zaśnieżony. W tle słychać muzykę, kompozycję fortepianową Erica Satie, francuskiego awangardzisty początku XX wieku.

Nie ma tu co opowiadać o historii przedstawionej w tym krótkim anime, ponieważ trwa ono jedynie przez półtorej minuty. Pomimo to, iż jest czarno-białe i trwa bardzo krótko to pozostawia trwały ślad w nas. Po raz pierwszy obejrzałam je już jakiś czas temu, ale dzisiaj odświeżyłam sobie pamięć. Za pierwszym razem wydało mi się troszkę dziwne, mało zrozumiałe, ale w pewien sposób piękne. Po kilku obejrzeniach jednak coraz bardziej zauważa się to, co autor chciał nam przekazać w ciągu tych paru chwil. Jest to wtedy bardziej wyraziste i łatwiej odkrywa się uczucia bohaterów.

Możliwe, że nie wszyscy zauważą piękno w tym anime, lecz pewnie większość będzie nim oczarowana. Uważam, że warto jest poświęcić te półtorej minuty na obejrzenie go i dobrze jest po jakimś czasie znowu do niego wrócić, bo za każdym razem widzi się je inaczej i lepiej rozumie. Mam nadzieję, że wam też się spodoba dlatego zostawiam wam tu te anime.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...