01 stycznia 2013

J.K. Rowling - Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Tytuł: Harry Potter
i Kamień Filozoficzny
Autor: J. K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 328
Ocena: 9.5 / 10
Harry Potter to sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany przez ciotkę i wuja, którzy podobnie jak ich syn Dudley traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy...

Pewnie każdy z was zna już historię Harry'ego z książek bądź filmów. Sama świetnie znam go właśnie z filmów. Niestety trudno jest się przyznać, że książek długo nie tknęłam. Było kilka razy tak, że chciałam przeczytać pierwszą część, lecz jak widać bez skutku. Zawsze coś mi przeszkodziło i kończyłam w środku książki. Jednak teraz postanowiłam sobie, że przeczytam wszystkie części, bo aż wstyd jest się przyznać, że nadal tego nie zrobiłam. Pocieszające jest jedynie to, że jest jeszcze kilka osób, które jeszcze nie przeczytały książek o przygodach tego niezwykłego chłopca.


Nie będę tu opowiadać co działo się w książce, ponieważ każdy już to pewnie wie. No cóż, więc krótka recenzja... Bardzo spodobał mi się sposób w jakim wszystko opisuje pani Rowling. Dobrze się czyta i dosyć szybko. Jest to w sumie świetna książka i pewnie inne są także niesamowite, dlatego dziwię się, że ostatnio nie potrafiłam do końca dotrwać.

Zauważyłam parę różnic między książką a filmem i czasem szkoda mi było, że niektórych scen nie pokazali w filmie. Jednak nie można wszystkiego mieć w półtora, góra dwugodzinnym filmie :)
Jestem zadowolona, że pierwszą część mam już za sobą i jestem w trakcie czytania drugiej.

Chciałam także przekazać wszystkim, którzy jeszcze nie zabrali się za książki z serii Harry Potter, żeby zrobili to jak najszybciej, ponieważ film mimo wszystko nie odda identycznie i ze szczegółami wszystkiego tak jak książka.

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam Harry'ego. Całą serię czytała już tyle razy, że nie jestem w stanie tego zliczyć :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Harry'ego zarówno film, jak i książkę, dlatego podpisuję się obiema łapkami pod tym, że ci, co jeszcze nie zabrali się za lekturę muszą to jak najszybciej nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Harrego:D w tym roku chciałabym przeczytać go w oryginale.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do Harrego mam wielki sentyment, całą serię czytałam kilka razy, niestety film nie zrobił już na mnie tak wielkiego wrażenia. Marzy mi się by móc pochwalić się całą serią na swojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się zupełnie :-) Harry Potter to najlepsza seria mojego życia :) szkoda że nie przeczytałaś wcześniej, bo w każdym wieku inaczej odczuwa się emocje, no ale i tak ;)
    i jak wyżej - też zabiorę się chyba za oryginał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chociaż moja przygodę z książkami i filmami rozpoczełam w lipcu zeszłego roku to i tak to uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hah dorastałam razem z Harrym :) jestem w wieku Daniela Radclifa i od samego bohatera książki zawsze dzielił mnie rok/dwa... Jedna z bardziej kultowych dla mnie książek...
    Jak dla mnie jest jeden mały mankament między tym tomem a następnymi. Ten jest wręcz cukierkowy w porównaniu do reszty (nie wspominając o końcówce) Ale dzięki temu też widać jak Rowling dorastała pisarsko z swoim bohaterem :)

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...