01 stycznia 2013

Jennifer Estep - Akademia Mitu. Dotyk Gwen Frost

Tytuł: Dotyk Gwen Frost
Autor: Jennifer Estep
Tytuł oryginalny: Touch of Frost
Seria: Akademia Mitu
Ilość stron: 312
Wydawnictwo: Dreams
Ocena: 10 / 10
Nazywam się Gwen Frost i posiadam wyjątkowy dar…

Potomkowie legendarnych wojowników takich, jak Spartanie, Amazonki czy Walkirie posiadają magiczne moce.

W Akademii Mitu uczą się panować nad swoimi umiejętnościami i ich odpowiednio używać.

Główną bohaterką serii jest siedemnastoletnia Gwen Frost, obdarzona nadzwyczajnym talentem. Jej cygański dar, polega na tym, że wystarczy jej jeden dotyk, aby wiedzieć wszystko o danym przedmiocie czy człowieku. Jednak Gwen czuje nie tylko pozytywne wibracje, lecz także te złe i niebezpieczne. Szybko się orientuje, że jest o wiele silniejsza niż myśli i że będzie potrzebowała swoich umiejętności, aby pokonać potężnego wroga – mrocznego boga Loki.

Gwen Frost po śmierci swojej matki w wypadku samochodowym musi iść do Akademii Mitu, szkoły dla potomków Spartan, Amazonek, Walkirii itp. Nie czuje się tam dobrze. Wszyscy są tam bogaci i zadufani. Ona nie jest nikim ważnym, przynajmniej sama tak uważa. Gwen jest Cyganką i ma dar, dzięki któremu przy dotknięciu czegoś osobistego może dowiedzieć się wszystkiego o posiadaczu danej rzeczy. Pewnego dnia, gdy ma dyżur w bibliotece zostaje zabita dziewczyna. Gwen za wszelką cenę chce dowiedzieć się czegoś o niej i rozwiązać tą sprawę. Jednak wpada jedynie w kłopoty i naraża się mrocznemu bogu Loki'emu.



Książka najpierw przykuła moją uwagę okładkę, a następnie opisem. Bez większego namysły wypożyczyłam ją i nie żałuję tego. Nie wiem czemu nie przepadam za bardzo za mitologią i związanymi z tym rzeczami, jednak dzięki tej książce chyba się do niej trochę bardziej przekonałam. Pomysł autorki bardzo mi się spodobał, tym bardziej że świetnie wykorzystała ten motyw.

Czyta się ją bardzo dobrze, bo napisana jest lekkim językiem. Dodatkowo akcja toczy się wystarczająco szybko, by nie móc się od książki oderwać. Świetni są bohaterowie, których nie sposób nie polubić. Uwielbiam tą książkę za koniec, ponieważ nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy.

Polecam tą książkę, ponieważ ma w sobie to "coś" co przyciąga uwagę i dzięki czemu książka jest po prostu świetna. Mam nadzieję, że jak wyjdą kolejne części będę miała okazje się z nimi zapoznać. :)

8 komentarzy:

  1. nad książka nada się zastanawiam, ale twoja recenzja sprawiła, że dodaje jej plus:)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam jakiś czas temu
    hehe dostałam do recenzji egzemplarz, w którym brakuje 17 stron pod sam koniec ;] ale na szczęście końcówka jest mi znana ;]
    książka dobra, choć niczym szczególnym aż tak mnie nie zaskoczyła
    jestem ciekawa, co też będzie w kolejnym tomie

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektórzy się zachwycają, inni zaś nie... Miałam na nią ochotę, nadal mam, ale nie będę się spieszyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie ciekawi powyższa książka i twoja pochlebna recenzja też robi swoje. Muszę się więc rozejrzeć za tą powieścią i przeczytać.
    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego życzę w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Polubiłam autorkę za "Ukąszenie pająka", które należy do moich ulubionych książek. Ta książka była nieco gorsza, ale również mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Powieść stoi na mojej półce i czeka na swoją kolej :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie mogę się doczekać kiedy ściągnę ją z półki :D

    Tak na marginesie: zapraszam do mojego wyzwania na ten rok :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytam przeróżne recenzje... Dlatego sama nie wiem czy mam jeszcze na nią ochotę:)

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...