01 lutego 2013

John Marsden - Jutro 2. W pułapce nocy

Autor: John Mardsen
Tłumaczenie: Anna Gralak
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-240-1638-9
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 272
Wydawnictwo: Znak literanova
Mam na imię Ellie. Coś wam opowiem.To były nasze najlepsze wakacje. Ale po powrocie zastaliśmy coś, co na zawsze zmieniło nasze życie. Jeszcze nigdy nie mieliśmy takich kłopotów.Na początku było nas ośmioro, teraz została szóstka. Nie wiemy, co się dzieje z dwójką naszych najlepszych przyjaciół. Umieramy ze strachu i bardzo za nimi tęsknimy. I dlatego, chociaż to niebezpieczne, a nasz plan nie jest idealny, spróbujemy ich odbić, nawet jeśli nie mamy pojęcia, co przyniesie jutro.A ja? Chyba się zakochałam. Nie wiem, czy to najlepszy czas na takie rzeczy.

Jutro to fenomen. Seria otrzymała kilkadziesiąt nagród w Australii, Stanach Zjednoczonych, Szwecji i Niemczech. W USA znalazła się na liście najlepszych książek dla młodzieży, a w Szwecji na pierwszym miejscu na liście książek polecanych przez nastolatków. 

Powiem ci, co jest nie tak z tym krajem. Staliśmy się niedbali, staliśmy się miękcy, zapomnieliśmy o zasadach. Moim zdaniem, najeżdżając na nas, ci ludzie wyświadczyli nam przysługę.
Drugi tom znanej pewnie wszystkim serii. Po przeczytaniu pierwszej części musiałam zaraz sięgnąć po tą. Spodobał mi się sposób w jaki wszystko jest tu opisane i ten klimat. Pewnie okaże się, że na koniec bardzo się do tej serii przywiąże. Na razie zrobiła na mnie wielkie wrażenie, ale to tylko dwie części, przede mną jeszcze pięć (!).

Co byście zrobili, gdybyście po powrocie z kolonii, biwaku, wyjazdu z przyjaciółmi zastali wojnę? Trudno jest mi sobie to wyobrazić, lecz wiem, że nie byłoby mi łatwo. Niestety naszych bohaterów to właśnie spotyka. Dzięki Ellie, która wszystko dzielnie zapisuje, dowiadujemy się co dzieje się między przyjaciółmi i jak toczą się losy wojny. Mimo wszystko między bohaterami pojawia się silna więź, a nawet miłości. Jednak czy to czas na tego typu sprawy? Niestety nie ma komu tego ocenić. Zostawiam to waszej ocenie.

Pewnego razu pani Slater powiedziała mi, że istnieją dwa rodzaje ludzi: ci, którzy oglądają telewizję, i ci, którzy działają.
Ta seria do zdecydowanie fenomen, a ja sama nie mogę się nadziwić, jak tego rodzaju literatura tak bardzo przyciąga. Na ogół nie lubię czytać o wojnie itp. sprawach. Jednak ta książka, ta seria jest inna, coś ją wyróżnia. Podziwiam autora za stworzenie tego bestselleru. Daje rozrywkę, ale i uczy. Pokazuje nam jak ważne jest zgranie, zaufanie i dobry plan działania. Pokazuje wojnę od strony nastolatków, którzy chcą z całej siły odmienić własny los, jak i swoich najbliższych.

Polecam serię. Na razie nie potrafię powiedzieć za dużo, bo jestem pod zbyt wielkim wrażeniem. To dopiero druga część, a ja już pokochałam Jutro. Zdecydowanie jest to jedna z lepszych serii, który kiedykolwiek czytałam.

Powiem ci, czego nam tu trzeba. Powiem ci, czego trzeba ludziom. Trzeba silnego przywództwa, liderów, których mogą szanować. Których mogą podziwiać. Wiele lat temu ten kraj obrał zły kierunek, a teraz nastał czas, żeby wszystko naprawić!
Jutro 2. W pułapce nocy [John Marsden]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

12 komentarzy:

  1. Ja przeczytałam tylko dwie części, w wakacje, o ile się nie mylę. Pożyczając pierwszy tom byłam po prostu wniebowzięta, jednak, tak jak wszyscy się zachwycali, to ja niekoniecznie. I jak na razie odstawiłam ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedni zachwalają tą serię, inni nie. Ja wciąż nie mam zdania, bo nie czytałam:) Ale w moim mniemaniu wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaciekawiła. Jednak czytając pierwszą część początkowo byłam sceptycznie nastawiona ;)

      Usuń
  3. Pierwsza część jeszcze przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie przeczytałam, postaram się to nadrobić.
    Bardzo dobrze zredagowałaś recenzje.
    Jeszcze jedna rzecz.Muzyka w tle wyjątkowa, cudowna, niezwykła, dziękuję Ci, że ją tu umieściłaś.
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. A jeśli chodzi o muzykę to pierwszy raz usłyszałam ją oglądając AMV ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Znam tylko 2 części tej serii, kolejne przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię literaturę opisującą wojnę, jednak do tej pory wszystkie tego typu książki jakie przeczytałam ( a było ich sporo) opisywały raczej fakty i prawdziwe historię ludzi, ich uczucia były raczej gdzieś z tyłu. Nakręcił mnie trochę twój opis, tak że chyba najbliższe wieczory mam już zajęte :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczę! Czy tylko ja jeszcze nie czytałam pierwszego tomu tej serii??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno ja też należałam do takiego grona ;)

      Usuń
  8. ja też należę :( seria przede mną, ale w dalekiej przyszłości ją widzę :(

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...