22 grudnia 2013

ŚBK: 4 najdziwniejsze tytuły, które mam w biblioteczce


Sam tytuł już wam pewnie wiele mówi. Tym razem ŚBK na tapetę bierze książki (i nie tylko) z własnych biblioteczek i prezentuje te z najdziwniejszymi tytułami Ja miałam z tym problem i może niekoniecznie wszystko będzie pasować, ale mam nadzieję, że jednak trochę się ze mną zgodzicie. Przejdźmy więc do tematu. Na początek dwie książki:

Szeryf w spódnicy Haliny Rudnickiej wybrałam dlatego, że jako mała dziewczynka szeryfa wyobrażałam sobie jako pana, który pilnuje porządku. Nie wpadłam wtedy na tak genialny pomysł, że może być nim również kobieta. Pamiętam jeszcze jak zastanawiałam się, dlaczego ten szeryf jest w spódnicy. Jedyne dosyć mądre moje uzasadnienie było takie, że musi on być ze Szkocji.


Cokolwiek bądź chcesz wyczyścić czyli porządki domowe Lucyna C. ten tytuł mnie strasznie zdziwił. Najwidoczniej ludzie w XIX wieku potrzebowali poradników do wszystkiego. Od razu mi się to przypomniało z porządkami przedświątecznymi, więc może tak zajrzeć do niej? Jestem bardzo ciekawa czy coś pożytecznego tam znajdę. ;)

A teraz coś innego. Oto dwa tytuły mang (jakby ktoś nie wiedział są to japońskie komiksy):

Służąca przewodnicząca (jap. Kaicho-wa maid-sama) Hiro Fijiwara wybrałam tą mangę z powodu polskiego tytułu. Niestety nadal nie potrafię wybaczyć polskim tłumaczą za taką zniewagę mangi. Nie wiem sama już czemu tak mi ten tytuł przeszkadza, ale myślę, że każdy kto go usłyszy może sobie pomyśleć "Co ona czyta za głupoty?" albo co gorsze nie wiadomo z czym go kojarzyć. Dla mnie tytuł trochę tandetnie brzmi, ale uwierzcie mi, że zawartość mangi jest świetna. Uwielbiam anime, a mangę tym bardziej. No cóż... miejmy nadzieję, że szybko się z tym tytułem oswoję.

Tokyo MewMew Mia Ikumi, Reiko Yoshida Natomiast ten tytuł wybrałam z powodu samego tytułu, jak i tego, co autorki nam przekazują. Przesłodkie Magical Girls. Jednej rosną kocie uszka, drugiej ptasi ogon, a reszcie... Dziewczyny, które zyskują nagle cechy zwierząt. jest to zabawna seria, którą dobrze się czyta, co jednak nie zmienia faktu, że jest nieco głupkowata i dziwna. Jakoś tak nie mogłam się pohamować od dodania tej serii ;)

A jakie dziwne tytuły wy macie w swoich biblioteczkach? Pochwalcie się nimi w komentarzu ;) Życzę miłych przygotowań do świąt! Pozdrawiam cieplutko :)

1 komentarz:

  1. Koniecznie wrzuć parę przepisów na pozbywanie się uporczywych plam, zrobisz konkurencję perfekcyjnej pani domu :)

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...