30 listopada 2012

Dee Shulman - Gorączka 1

Autor:Dee Shulman
Tytuł: Gorączka 1
Ilość stron:432
Format:140x208
Okładka:Miękka
ISBN:978-83-237-5348-3
Seria:Gorączka
Wydanie:2012
Ocena: 10/10
 
Ewa jest niepokorna. Nie potrafi znaleźć sobie miejsca w zwykłej szkole. Kiedy zostaje wyrzucona z kolejnej placówki, trafia do St. Magdalene - szkoły dla wybitnie uzdolnionej młodzieży. Po zajęciach w laboratorium przez nadmierną ciekawość, niezaspokojony głód wiedzy i sekundę nieostrożności Ewa zostaje zaatakowana przez tajemniczy wirus wywołujący groźną gorączkę. Umiera, ale po kilku minutach wraca do życia. Wkrótce w szkole pojawia się tajemniczy Sethos Leontis, przystojny i mroczny nowy uczeń. To nieustraszony rzymski gladiator z II wieku naszej ery, który próbując rozwiązać zagadkę śmiertelnego wirusa, przeniósł się w czasie do współczesności. W dziewczynie Sethos rozpoznaje swoją ukochaną Livię, zamordowaną prawie dwa tysiące lat wcześniej. Ewa jednak go nie pamięta... 
Obyczajowa opowieść, antyczny dramat z romantycznym wątkiem są bogatym tłem dla współczesnej powieści obyczajowej dla nastolatków. Całość to ciekawe i rozbudowane postaci, ale również fabuła skonstruowana w bardzo logiczny i przekonujący sposób mimo swojej złożoności. Gorączka podczas lektury.

Ewa jest osobą, która nie umie odnaleźć się w tłumie. Woli być sama w swoim towarzystwie. Nie lubi swojego ojczyma i przyrodniego brata Teda. Nie najlepiej układa się jej z rodziną tym bardziej, że już drugi raz wywalają ją ze szkoły. Jednak znajduje informacje, że w szkole St Magdalen's  jest mikroskop kwantowy. Szkoła ta jest założona dla specjalnie utalentowanych osób. Ewie udaje się tam dostać i wreszcie przekonuje się co to znaczy przyjaźń i jak dobrze jest przebywać z ludźmi, którzy ciebie akceptują i lubią.

Sethos Leonis sławny gladiator, na którego walki przychodzi wielki tłum fanek. On nie jest nimi zainteresowana i są mu obojętne, jednak zawsze chwilkę dla nich ma. Pewnego dnia zakochuje się w Liwii. Nie wie jak to możliwe, lecz tego nie da się już zmienić. Przez nią raz prawie porwał się na śmierć. Na szczęście przeżył.

Co łączy te dwa całkiem odległe światy? Gorączka, która jest problemem Sethosa, jak i Ewy. Każdy z nich prowadzi swoje badania. Sethos bada samą gorączkę. Ewa wirusa, który prawie ją zabił. Pewnego dnia spotykają się, a Seth widzi w niej swoją Liwię.

Pomysł na powieść bardzo mi się podoba. Po prostu zakochałam się w tej książce. Uwielbiam bohaterów książki, tych dobrych, jak i tych złych. Bez nich ta książka nie była by taka sama. Lubię bardzo Astrid i Ruby. Za co? Na pewno dowiecie się jak sami przeczytacie Gorączkę. Akcja toczy się szybko i trwa aż do ostatnich stron. Tak się zaczytałam w tej książce, że jak skończyłam zdziwiłam się, że nie ma nic więcej.

Polecam tą książkę. Jest niesamowita, zapierająca dech w piersiach. Po prostu nie da się oderwać. Z niecierpliwością czekam na drugi tom.

Bardzo dziękuję za egzemplarz recenzencki książki :)
Gorączka [Dee Shulman]  << KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

12 komentarzy:

  1. Jesteś kolejną osobą, której zazdroszczę, że ma lekturę tej książki za sobą :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Grrr, jak ja chcę tę książkę przeczytać! Jest prawie na każdym blogu, a ja siedzę i się ślinię! Życie jest niesprawiedliwe :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że Ci się podobało, bo właśnie zaczęłam lekturę "Gorączki" i dzięki pozytywnej opinii mam ochotę czytać dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba po prostu dość mam już takich książek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze trzeba mieć jakąś odskocznię, ale jak już znowu może kiedyś wrócisz do takich książek to polecam ! :)

      Usuń
  5. Czytałam już kilka recenzji na temat tej książki, jednakże Twoje opinia jest pierwszym tak pozytywnym zdaniem..
    Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie książka zauroczyła i nie wiem jak mogłabym inaczej o niej napisać ;)

      Usuń
  6. Książka dopiero przede mną, ale już nie mogę się doczekać :D Tym bardziej, że ciągle kusi mnie z półki :D

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...