02 marca 2014

O-jik Geu-dae-man/Always

Gatunek: melodramat, romans
Kraj produkcji: Korea Południowa
Data premiery: 6 październik 2011r. (świat)
Reżyseria: Il-gon Song
Scenariusz: Il-gon Song, Hong-jin No

Jest to film koreański opowiadający o życiu dwójki ludzi. Jednym z nich jest Cheol Min (So Ji Sub), były bokser i kryminalista. Po wyjściu z więzienia zmienia swoje dotychczasowe życie i zaczyna pracować w różnych miejscach. Pewnego dnia zastępuje w pracy na parkingu staruszka. Poznaje wtedy młodą dziewczynę, która często przychodziła tam oglądać dramy. Chłopak zauważa, że jest ona niewidoma. Z czasem się zaprzyjaźniają. Ich więź pogłębia się jednak dopiero, gdy Cheol Min ratuje Jung Hwa.

Gdy zabierałam się za oglądanie Always nie znałam dokładnie opisu i nie wiedziałam czego się spodziewać. Może to i lepiej, ponieważ z każdym momentem odkrywałam kolejne zagadnienia filmu i wszystko zaczynało mi się układać w całość. Początkowo czułam żal z powodu dziewczyny, która straciła wzrok. Jednak gdy widziałam jak dobrze sobie mimo to radzi zrozumiałam, że do wszystkiego można się przyzwyczaić i sobie z tym radzić.

Życie obojga bohaterów nie było usłane różami. Cheol Min spędził dzieciństwo w sierocińcu i pewnie przez to nie mógł sobie poradzić w dorosłym życiu. Po wyjściu z więzienia szukał sensu życia i dopiero, gdy poznał Jung Hwa powoli go znajduje. Natomiast dziewczyna miała dobre dzieciństwo, jednak przez wypadek straciła wszystko, co było dla niej ważne, w tym właśnie wzrok. Mimo tego, iż nie mogła widzieć, radziła sobie w życiu. Jednak nawet w pracy nie mogła się czuć bezpiecznie z powodu natrętnego szefa. Można pomyśleć, że los specjalnie złączył losy tych dwojga ludzi, ponieważ dzięki sobie nawzajem zaczynają oni na nowo poznawać świat.

W filmie bardzo dobrze ukazane są problemy ludzi. Uświadamia nam on, że mimo tego, iż życie nas nie oszczędza to jednak jest nadzieja na to, że w końcu szczęście się do nas uśmiechnie. Najważniejsze to jest jej nie tracić i mieć przy sobie kogoś, z kim jesteśmy w stanie przezwyciężyć wszelkie trudności. Pod względem uczuciowym film się powoli rozwija, aby nas odpowiednio wprowadzić nas w atmosferę. Bardzo podobało mi się to, że nie wszystkie informacje o przeszłości były nam od razu podane, a odkrywane z biegiem wydarzeń.

Film bardzo mnie poruszył. Uważam, że jest idealny dla żeńskiej części widzów. Myślę, że każda z pań znajdzie w nim coś, co je wzruszy i zauroczy. Osobiście uważam, że film jest bardzo dobry i jestem zadowolona z faktu, iż udało mi się go obejrzeć. Z miłą chęcią dowiem się, co wy o nim sądzicie, dlatego zapraszam serdecznie was do obejrzenia go. ☺

 

Jeśli jeszcze nie jesteście zdecydowani to zapraszam do obejrzenia tego:





4 komentarze:

  1. Stylistyka azjatyckich filmów średnio do mnie trafia, ale raz na jakiś czas sięgam po coś naprawdę dobrego z tych rejonów ;) Tytuł zanotowany, wbrew gatunkowi czuje się zainteresowany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno obejrzę. Historia mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie, daaawno temu oglądałam dramy, przy sposobności obejrzę ten film.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałaś mnie bardzo! Aż zaraz poszukam w sieci ;)

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...