29 czerwca 2012

Krystyna Siesicka - Zapałka na zakręcie

Mada razem z młodszą siostrą i mamą wyjeżdża na wakacje do Osady. Nie jest to jej pierwszy pobyt w tym miejscu, więc zna doskonale wszystkich. Wszystko jest w jak najlepszym porządku dopóki nie spotka nieznajomego chłopaka, Marcina. Jest to cichy, spokojny i zamknięty w sobie chłopak. Dziewczynę przyciąga do niego jego tajemniczość. Zaczynają spędzać ze sobą więcej czasu, co doprowadza do zaniedbania stałej paczki Mady. Co wyniknie z tej znajomości? Co skrywa tajemniczy Marcin?


To już druga książka pani Siesickiej, którą mam przyjemność czytać. Moja mama bardzo uwielbiała książki tej autorki i myślę, że przeszło to i na mnie, tylko szkoda że nie sięgnęłam po jej książki wcześniej.

Podoba mi się to, że autorka do samego końca książki nie dała nam odpowiedzi, a i nawet na końcu nie jest ona jednoznaczna. Wielkim plusem są postacie Marcina, Mady i matki naszego tajemniczego bohatera. Każda z nich wprowadziła coś  nowego, niezwykłego do książki. Marcin pociągał swoją tajemniczością, posłuszeństwem, a także tym, że trudno było go rozgryźć. Magdalena za to przypadła swoją stanowczością, również tym, że ukrywała wciąż swoje uczucia, nie do końca była szczera. A matka Marcina pokazała swoją troskę, czasem też brak zaufania, ale i tak bardzo polubiłam tą postać.

Ta powieść przeznaczona dla dziewczyn miała w sobie wiele tajemniczości, uczuć i pewnego rodzaju pogmatwania, które dodawało jej uroku. Myślę, że niedługo sięgnę po jej kolejne powieści, a w tym kolejną część przygód Mady i Marcina.

Polecam bardzo tą książkę dziewczynom, jak również i dojrzałym kobietom, bo dobrze jest czasem zabrać się za coś lekkiego, a zarazem tak niesamowitego ;)

Recenzja napisana do wyzwania czerwcowego Trójka E-pik, w kategorii Kobiece Czytadło.

Tytuł: Zapałka na zakręcie
Autor: Krystyna Siesicka
Ilość stron: 144
Ocena: 10 / 10

13 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc nie czytałam żadnej książki tej autorki. Muszę to koniecznie zmienić.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że te książkę poleciła mi pani z biblioteki. Głupio mi było odmówić, więc wzięłam i nie żałuję, bowiem książka wciągnęła mnie bez reszty. Do końca zastanawiałam się, jak potoczą się dalej relacje Magdaleny i Marcina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją wzięła, bo miałam mieć ją jako lekturę młodzieżową, ale dopiero będziemy przerabiać ją we wrześniu, jednak ja i tak musiałam po nią sięgnąć wcześniej i dobrze, że tak zrobiłam ;) Ja też jestem ciekawa, dlatego wypożyczyłam "Pejzaż sentymentalny" ;)

      Usuń
  3. Czytałam ją baaardzo dawno i wywołała we mnie cieplutkie uczucia. Muszę polecić ją siostrze, bo całkowicie zapomniałam o tym tytule, a ona lubi takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubi te klimaty to się pewnie jej bardzo spodoba :)

      Usuń
  4. Nie znam książki - ale jeśli natrafię to chętnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. swego czasu czytałam książki tej autorki, ale tej akurat nie znam
    może kiedyś nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo mi się podobała, jednak tej autorki wolę "Jezioro osobliwości", które polecam, jeżeli jeszcze go nie czytałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też je bardzo poleca i chyba uważa tą za najlepszą, więc z całą pewnością się przekonam :)

      Usuń
  7. Ja również ją czytałam. Pierwszy raz było to dość dawno, a drugi raz ostatnio, ponieważ u mnie w szkole zorganizowany został konkurs, gdzie tematem właśnie była ta książka (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest czasem dzięki konkursom wrócić do książek, które czytał się jakiś czas temu :)

      Usuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...