09 czerwca 2012

Nancy Werlin - Niemożliwe

Lucy od zawsze mieszka w rodzinie zastępczej. Jej matka po urodzeniu córki postradała zmysły. Dziewczyna nie lubi, gdy jej biologiczna matka ich niezapowiedzianie odwiedza. Nie lubi tych spotkań. Nie rozumie zachowania swojej matki, ale z czasem ma je osobiście zrozumieć. Lucy dowiaduje się, e na jej rodzinie spoczywa klątwa, która opisana jest w balladzie Targ w Scarborough, a dokładnie Elfi Książę. Opowiada ona o wykonaniu trzech niemożliwych zadań. Pierwsze mówi:
" Magiczną koszule niech uszyje mi. [...]
  Nie tworząc szwów, nie tknąwszy igły. "
Drugie zaś brzmi tak:
" A gdy to uczyni niech znajdzie akr ziemi. [...]
  Między morza brzegiem a wodami słonymi. "
Trzecie jest połączeniem dwóch zadań: 
" Na koniec kozim rogiem niechaj ją zaora. [...]
  I obsieje jednym ziarnem całą ziemię połać. "
Co oznacza dana klątwa? Czy istnieje naprawdę? Jakie są skutki nie wypełnienia zadań?


Po tym krótkim opisie moglibyśmy zadać wiele pytań. Dlatego warto sięgnąć po książkę i dowiedzieć się, co oznacza dana klątwa.

Podoba mi się bardzo pomysł na książkę. Napisać opowieść opartą o balladę, z której tak naprawdę mało się dowiadujemy. Wiemy jedynie tyle, że trzeba wypełnić trzy dziwne zadania, aby zdjąć klątwę. Żadnej z poprzedniczek się to nie udało, więc czemu Lucy miałaby dokonać cudu. W dodatku nie jest pewna czy to prawda z tą całą klątwą. Jednak nie zostaje z tym sama. Pomagają jej rodzice: Soledad i Leo oraz stary dobry przyjaciel Zach.

Książka mnie zachwyciła swoją tajemniczością. Do końca nie wiemy co się będzie dalej dziać. Przeplatany jest temat miłości, który urozmaica historię, a nie jej przeszkadza. Jest w umiarze, tak że z przyjemnością się o niej czyta.

Miłość, przyjaźń, zaufanie oraz nadzieja i wiara w siebie, mogą dać człowiekowi więcej niż może się zdawać. Sami jesteśmy bezsilni, dlatego potrzebujemy innych. Polecam tą książkę tym, którzy lubią fantastykę, przygodę i uczucia między ludźmi.

Tytuł: Niemożliwe
Autor: Nancy Werlin
Ilość stron: 360

Ocena: 9,5 / 10

Dziękuję za egzemplarz recenzencki wydawnictwu
Nasza Księgarnia ;)


11 komentarzy:

  1. kurcze, to dziś druga recenzja tej książki jaką czytam i zupełnie odmienna od poprzedniej... w sensie Ty dajesz książce prawie maksymalną ocenę, a na tamtej stronie ocena oscylowała około 3/6... widzę, że muszę się jeszcze zastanowić nad tym tytułem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie każda książka wszystkich zadowoli ;)

      Usuń
  2. Faktycznie ciekawy pomysł na książkę, na fabułę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam przekonania co do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja widzę już druga pozytywną recenzję. Do tego cudna okładka... Chyba się nie oprę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna recenzja, patrząc na okładkę, czuję, że ta książka ma w sobie " to coś" :)
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czeka w kolejce do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki nie czytałam ale na pewno po nią sięgnę przy najbliższej okazji.Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki.Dodałam się do obserwowanych ponieważ bardzo podoba mi się Twój język i styl pisania recenzji.Jeśli chcesz dodać się do obserwowanych u mnie będzie mi bardzo miło.Serdecznie zapraszam na:
    www.in-world-book.blogspot.com
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Planuję przeczytać, ale raczej nie w najbliższym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...