30 kwietnia 2013

Cornelia Funke - Reckless. Nieustraszony

Ilość stron:472
Format:140x208
Okładka:miękka
ISBN:978-83-237-5655-2
Seria:Reckless
Wydanie:2013
Wiek:13 - 16 lat
"Na Jakubie Recklessie ciąży Klątwa Czerwonej Nimfy – ćma, którą chłopak nosi na sercu, już wkrótce ugryzie po raz ostatni, ucinając nić jego życia. Jakub wraz z wierną Lisicą muszą znaleźć antidotum. Ale ani woda z zaczarowanej studni sułtana, ani krew nordyckiego dżina nie pomagają. Jedyna nadzieja w legendarnej kuszy, niebezpiecznej broni, zdolnej jednym strzałem unicestwić całe armie lub ożywić zmarłego. Rozpoczyna się wyścig z czasem, bowiem kuszy szuka również jeden z najlepszych łowców skarbów – goyl Neron…"

Nieustraszony jest drugim tomem serii Reckless. Gdy dostałam propozycje jej zrecenzowania bez zastanowienia podjęłam decyzję, mimo że nie miałam zbyt wiele czasu. Jednak było warto walczyć z czasem, aby poznać dalsze losy Jakuba Reckless'a. Will dzięki niemu żyje, jednak Jakub zapłacił za to najwyższą cenę. Nosi na sercu ćmę, która jak ugryzie ostatni raz, zabierze Reckless'a do świata, z którego już nie ma powrotu.


Nie zostało mu już zbyt wiele czasu. Jednak do końca się nie poddaje. Szuka wszystkiego, co mogłoby mu pomóc. Wszystko niestety zawodzi. Jego ostatnia nadzieja tkwi w kuszy Rzeźnika Czarownic. Ale nie jest jedynym, który ją pragnie odnaleźć. Teraz trwa wyścig z czasem.


Książka jest niesamowicie napisana. Autorka świetnie opisuje miejsca, aż czuć jakby było się tam samemu. W dodatku, co bardzo mi się podobało, rozwinęła wiadomości o bohaterach (tu mam na myśli Lisicę). Nie mam słów do opisania tej książki... Wspaniała, niesamowita, trzymająca w napięciu... Po prostu baśniowa! W tej części dzieje się trochę więcej niż w poprzedniej. Więcej akcji, a tym bardziej ich zwrotów. Czytanie było czystą przyjemnością. Z niecierpliwością czekałam na więcej, na ten upragniony koniec jak to się wszystko rozwiąże.

Nie zdradzę wam za dużo i lepiej nic już nie piszę. Jeszcze powiem za dużo i zniknie cała magia książki... Chociaż ona chyba nigdy nie zniknie, bo jak coś tak prawdziwego i niesamowitego może się z książki ulotnić. Polecam wszystkim, a tym co nie czytali pierwszej części zachęcam do jak najszybszego zapoznania się z tą serią ;)

Za książkę bardzo dziękuję wydawnictwu i panu Maciejowi

9 komentarzy:

  1. a ja niestety jestem na minus tej serii, być może ze względu na wiek :( raczej nie skusze się jeśli wyjdzie kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie każdemu dana książka czy seria przypadnie do gustu ;)

      Usuń
  2. Muszę zabrać się za pierwszą część! Mieszczę się w przedziale wiekowym ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i bardzo mi się podobała. Lepsza od pierwszej części, aczkolwiek "Kamienne ciało" też było niczego sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie mój typ, więc odpuszczam.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. ;] Do jutra trwa konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pierwszą cześć na półce już od ponad miesiąca, muszę się w końcu za nią zabrać!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj skończyłam czytać książkę i bardzo mi się spodobała, jestem zaskoczona ze względu na rozczarowanie pierwszą częścią :)

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...