08 marca 2012

Richelle Mead - W szponach mrozu

Tytuł: W szponach mrozu
Autor: Richelle Mead
Ilość stron: 328
Seria: Akademia Wampirów

"Nazywam się Rose Hathaway. Mam siedemnaście lat i szkolę się w ochronie wampirów i zabijaniu strzyg. Jestem beznadziejnie zakochana w niewłaściwym mężczyźnie, a moja najlepsza przyjaciółka wykazuje zdolności magiczne, które mogą doprowadzić ją do obłędu. "
Akademia wampirów to miejsce, w którym uczą się wampiry i dampiry. Tam mieszkają i uczą się nasz główne bohaterki. Lisa i Rose są przyjaciółkami. łączy ich niezwykła więź, o której wiemy już z poprzedniej części. Jest ona między nimi od wypadku, w którym zginęli rodzice i brat Lisy. Jej przyjaciółka nie miała szansy przeżyć, a jednak żyje. Jak to możliwe? Lisa nie ma żadnych z czterech żywiołów sobie obranych, ale ma inny, zapomniany już dawno. Jej specjalizacja to duch.
To ona powróciła do życia swoją przyjaciółkę. Tak bardzo pragnęła jej obecności. To jedna z jej umiejętności, ale więcej dowiedzcie się sami. Od tamtej pory jest między nimi więź. Działa jednak tylko w jedną stronę. Jedynie Rose odczuwa emocje Lisy. Jej strach, niepokój, podniecenie.

Pewnego dnia Rose wyjeżdża z Dymitrem na rozmowę z innym strażnikiem, potrzebną do zdania testu. Gdy są na miejscu zauważają, iż jest coś nie tak. Okazuje się, że tam gdzie się wybrali, ktoś ich uprzedził. Zginęli wszyscy. Strażnik, który miał rozmawiać z dziewczyną, jaki inni strażnicy i rodzina z rodu królewskiego, Badicowie. Rose przeżyła szok. Później w szkole jakoś jej szło, ale nie mogła skończyć o tym myśleć. Na szczęście ogłoszono, że wszyscy wyjadą na wyjazd na narty do luksusowego kurortu dla morojów. Wszyscy tym ucieszeni, gadają tylko o tym. W końcu i nasza dampirka się rozweseliła.

Wszystko jednak nie zrobiło się lepsze. Był kolejny atak strzyg na ród królewski i wiele ofiar. Jak widać strzygi współpracowały z ludźmi, co oznaczało wielkie kłopoty. Po pewnym czasie wszystko nabiera zawrotnego tempa. Miłość, smutek, strach, nienawiść, rozterka, chęć pomocy, ucieczka. Młodzi nowicjusze chcą wziąć w swoje ręce sprawy. Jednak zostają złapani przez strzygi. Czy skończy się to dla nich dobrze? Przekonajcie się sami.

Co mi się w tej książce podobało... Na pewno wstęp, w którym mogliśmy sobie odświeżyć pamięć o wydarzeniach z pierwszej części. Ci którzy jej oczywiście nie przeczytali mieli ułatwione zadanie wtajemniczenia się w sytuacje bohaterów. ;) W tej części było wiele momentów, na które zwróciłam więcej uwagi, co daje im wielki plus. Bohaterowie byli naprawdę kochani ;) i w tej części polubiłam trochę bardziej Mię, co jest dla mnie zaskoczeniem. Polubiłam też Adriana. Nie było o nim mowy w pierwszej części, z tego co pamiętam, ale to fajna osoba. Taka dziwna, no ale takie postacie też są potrzebne. Może wystarczy tych pochwał już ;)

Co mi się nie podobało.. Stosunek jaki miała Rose do matki. Był taki oschły, że aż trochę było mi żal, tylko tu problem, bo nie mam pojęcia kogo. O właśnie i tu jest też plus. Pokazany był stosunek dziewczyny do matki, czyli więzi jakie ją z nią łączyły. Powiem, że to mnie bardzo zaciekawiło i cieszę się, że w tej części zaistniał taki temat. Jakie minusy.. no nie wiem sama. Było ich mało, chociaż nie przeczę, że nie było. Może to, że jakoś miejscami nie było tego wciągnięcia w akcję. Czasem miałam wrażenie, że książka mnie nudzi.

Podsumowując uważam, że książka jest godna uwagi, tak jak pierwsza część. Chyba zacznę uwielbiać losy Rose i Lissy ;) Te dziewczyny są od siebie różne, a łączy je ta niesamowita więź. Po prostu weszły mi chyba do serca te postacie, bo z każdą mam coś wspólnego. Myślę, że większość odnosi podobne wrażenie po przeczytaniu ;) Polecam wszystkim serdecznie.

Ocena: 9 / 10

Akademia Wampirów 2 W szponach mrozu [Richelle Mead]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

1 komentarz:

  1. Nadal nie jestem przekonana do serii, choć znając siebie pewnie w moje łapki w końcu wpadnie... Ale jak zaczynać, to od pierwszej części ;)

    P.S. Zdrowiej! :*

    OdpowiedzUsuń

Ja się dla Ciebie produkuje, to może i ty byś dla mnie choć komentarz zostawił?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...